Lejre Kommune varetager den sekretariatsmæssige betjening af halbestyrelsen samt den daglige service, drift og udvikling af haldriften.
Lejre Kommune sikrer den gensidige dialog og kontakt mellem halbestyrelse, brugerråd og det administrative, tekniske og politiske niveau i Lejre Kommune.
Lejre Kommune sikrer overfor halbestyrelsen, at det daglige samarbejde ude i hallerne mellem servicemedarbejdere og brugerrådene kører tilfredsstillende, smidigt og tillidsfuldt på basis af tydelig kommunikationsstruktur og informationer om, hvordan brugerne i hallen kan få fat i relevante medarbejdere. Der udarbejdes en kommunikationsguide med tydelig kommunikationsstruktur, der beskriver, hvem man skal henvende sig til hvornår, så problemer hurtigt adresseres til og løses af det relevante niveau.
Lejre Kommune udarbejder forslag til budget, og hovedposterne heri drøftes, justeres og vedtages af halbestyrelsen. Af budgettet fremgår den ramme, der er afsat til aktiviteter og projekter i den enkelte hal (udover den daglige drift og service).
Lejre Kommune har desuden ansvaret for følgende:
-
Indgår og opsiger indkøbsaftaler samt drifts- og serviceaftaler på alle områder, herunder indgåelse af forpagtningsaftaler i forbindelse med driften af café eller cafeteria med videre
-
Sikrer smidig og effektiv daglig drift i den enkelte hal
-
Formidler det tætte samarbejde og den serviceorienterede dialog i det daglige i den enkelte hal mellem servicefunktioner, brugere og brugerrådet
-
Inddrager halbestyrelsen i det daglige arbejde med udvikling og drift af Lejrehallerne
-
Fremlægger alle større sager samt økonomisk vigtige dispositioner for halbestyrelsen
-
Fremlægger økonomisk status for halbestyrelsen i henhold til forretningsorden og vedtægter