Botilbuddet Bramsnæsvig

Kerneopgave på Bramsnæsvig er, at understøtte beboerne så den enkelte mestrer at agere i eget liv – ved hjælp til selvhjælp.
Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang til beboerne som enkeltindivider og som gruppe. Vi arbejder ud fra at medinddragelse og selvbestemmelse giver plads til beboerens individuelle behov, for på den måde at skabe det bedste grundlag for at tage ansvar og omsorg for eget liv og medbeboeres i den udstrækning de evner det.

Køkkenet på Botilbuddet Bramsnæsvig

I køkkenet bliver der tilberedt varm mad til beboerne en gang dagligt. Køkkenet tager hensyn til økologi, årstidens grøntsager. Derudover har alle beboere mulighed for at komme med ønsker til madplanen. Når der er fødselsdag, kan beboerne vælge deres livret. Ligeledes bliver mærkedage henover året også markeret.

Julen står for døren

Der bliver julet her, der og alle vegne på Botilbuddet Bramsnæsvig.

Nisserne er sat frem, og snart tager vi på den årlige juletur til Tivoli og kigger på julelys og hygger os i den gamle have.

På "Toppen" bliver der øvet julesange, og rensdyrene får klaret de sidste detaljer, så alt er klar til jul. 

 

 

Værd at vide om Botilbuddet Bramsnæsvig

Beboerne er i dag aldersmæssigt fra start 30erne til sidst i 80erne. 

Alle beboere på Bramsnæsvig evner udnytter i forskelligt omfang at være i fællesskab med hinanden, samt at være med sig selv uden personale. 

Ved indflytning tages der højde for om beboeren matcher den øvrige beboergruppe.

Alle beboere har en kognitiv funktionsnedsættelse, og kan have fysiske handicaps og/eller psykiatriske problemstillinger. Derfor modtager beboerne omfattende verbal og/eller fysisk hjælp og støtte til langt de fleste opgaver. Det kan være til personlig pleje, påklædning, spisning, kommunikation, aktiviteter, samvær, behovsafklaring, forflytning, økonomi, mv.

Så vidt det er muligt og giver mening for den enkelte, medinddrages den enkelte altid, i de daglige opgaver og funktioner vedrørende egen person og bolig.

Den pædagogiske og praktiske støtte der tilbydes på Bramsnæsvig, ydes efter servicelovens §85 + §83.

For alle beboere udarbejdes der en Pædagogisk handleplan, som det pædagogiske personale arbejder ud fra. Der opstilles mål og delmål som løbende bliver drøftet og skriftligt dokumenteret.

I samarbejde med sagsbehandler afholder der koordinerende handleplansmøder hver andet år, hvor §141 planen og den pædagogiske plan/mål/delmål sammenholdes. På møderne inviteres pårørende, sagsbehandler og personale fra dagtilbud.

Vi arbejder ud fra en neuropædagogisk løsningsorienteret tilgang. I vores indsats er principperne omkring Low arousal og stresshåndtering centrale punkter.

I arbejdet med beboerne, ser vi på det der fungerer for beboeren. Det er centralt for os at tænke muligheder i stedet for begrænsninger. På den måde sikrer vi medinddragelse og selvbestemmelse. Denne tilgang giver plads til beboerens individuelle behov for at tage ansvar for eget liv i den udstrækning de evner det.

Vi arbejder teambaseret og prioriterer fælles uddannelse. Alle fastansatte har været på uddannelses og kursusforløb i Neuropædagogik i 2018-2024. Der vil løbende bygges på for kompetenceudvikling og nye medarbejdere vil få det grundlæggende kursus. 

Til at udvikle den enkelte ansattes øvrige kompetencer bliver der, efter behov, planlagt kurser i eksempelvis medicinhåndtering, førstehjælp, forflytning og hygiejne. Kompetenceudviklingen tilpasses løbende med henblik på, at oparbejde en faglig tilgang, som videst muligt kan understøtte den enkelte beboers behov, evner og muligheder.

 Mål/delmål bliver løbende evalueret i grupperne/teams. Vi benytter Nexus som dokumentationssystem,  til at understøtte indsatsområder ud fra den enkeltes handleplan. 

På Bramsnæsvig er der ansat ca. 40 personer i følgende faggrupper.

  • Socialpædagoger
  • Social og sundhedshjælper/assistent
  • Omsorgshjælper
  • Vikarer

Derudover har vi også:

  • Køkkenpersonale
  • Rengøring
  • Teknisk personale
  • Administration

 

Det pædagogiske personale arbejder i dag- og aftenvagter alle ugens dage. De faste, vågne nattevagter arbejder sammen parvis.

Vi tror på at et aktivt liv tilpasset ens evner og kompetencer er afgørende for et meningsfuldt liv. Dette både i form af individuelle tilbud samt fælles arrangementer, som har stor værdi for relationen mellem beboerne.

Vi understøtter at alle beboere tilbydes ekstern dagbeskæftigelse, som kan være i dagskole, beskyttet beskæftigelse eller aktivitetstilbud.

For de beboere som er gået på pension, tilbydes denne gruppe beboere at komme i vores eget aktivitetstilbud  "Toppen"  i hverdagene. På Toppen er der tilknyttet en fast pædagog

Derudover skaber vi f.eks. muligheden for følgende

  • Aftenskoletilbud med sang og musik.
  • Bankoaftner
  • Bowling
  • Juletur til Tivoli
  • Musikfestival 
  • Fastelavn
  • Sommerfest med pølsevogn og live musik
  • Påskefrokost
  • Beboerferie

 

De fleste beboere glæder sig til fødselsdag, hvor flaget hejses og køkkenet tilbereder lige præcis den mad som beboeren har ønsket sig og selvfølgelig med lagkage til.

 

 

 

PRAKTIKBESKRIVELSE

Social- og specialpædagogik anden og tredje praktikperiode

2. udgave - Pædagoguddannelsen 2014

 

Praktikbeskrivelsen består af 2 hoveddele:

  1. Beskrivelse af praktikstedet
  2. Uddannelsesplan for anden og tredje praktikperiode. Specialiseringsmuligheder for Social- og specialpædagogik, herunder studerendes læringsmål og praktikvejleders praktikudtalelse

 

 

Vejledning til udfyldelse af denne praktikbeskrivelse med uddannelsesplan. Praktikinstitutionen udfylder de hvide felter med oplysninger om institutionen.

Under de enkelte praktikperioder udfyldes de relevante perioder med beskrivelser af hvordan man arbejder i institutionen med de respektive videns-og færdighedsmål.

Den studerende udarbejder læringsmål for den pågældende praktikperiode i skabelonen under uddannelsesplanen. Den studerendes læringsmål beskriver, hvordan han/hun konkret vil arbejde med periodens videns- og færdighedsmål i løbet af praktikken. (Man kan skille den studerendes læringsmål ud i et særskilt dokument).

Praktikvejleder udfylder praktikudtalelsen efter statusmødet. Der er skabelon hertil under den studerendes læringsmål. Praktikbeskrivelsen inddrager således både praktikstedets uddannelsesplan og den studerendes læringsmål samt praktikstedets praktikudtalelse. (praktikudtalelsen kan adskilles fra praktikbeskrivelsen, når den videregives til professionshøjskolen).

 

A. Beskrivelse af praktikstedet

 

Skriv i de hvide felter nedenfor

Institutionens navn:

Botilbuddet Bramsnæsvig

Adresse:

Tjørnevangen 11, 4070 Kr. Hyllinge

Tlf.:

2497 3350

E-mailadresse:

Leder: 

Michael Jørgensen - mijo@lejre.dk

 

Teamleder: 

Stine Lund Boesen – stlbo@lejre.dk

Kirsten Hagelund Jensen – khje@lejre.dk

Hjemmesideadresse:

Bramsnaesvig.lejre.dk

Åbningstider:

Døgnåbent

Institutionsleder:

Michael Jørgensen

Specialiseringsmuligheder på praktikstedet:

For hurtigt overblik, sæt kryds ved de specialiseringsmuligheder, der er på praktikstedet.

Dagtilbudspædagogik

 

Skole- og fritidspædagogik

 

Social- og specialpædagogik

x

Fysiske rammer, ude og inde:

Faciliteter (herunder faciliteter i lokalområdet).

Bostedet som er opført i 2005, består af husene A, B og C + en servicebygning. Husene A, B og C er indrettet med 9 handicapegnede lejligheder med eget bad/toilet og udgang til egen terrasse. Desuden er der fælles køkken/alrum og bryggers. Servicebygningen indeholder ud over administrationslokaler og centralkøkken et aktivitetstilbud til de borgere der ikke har anden dagbeskæftigelse.

Antal børn/unge/voksne:

27 beboere

Aldersgruppe:

Voksne

Beskrivelse af målgruppen:

Servicelovens §83/85 døgn

Yngre og ældre udviklingshæmmede med funktionsnedsættelse

Indsatsområder/aktuelle projekter:

Målgruppen har brug for pædagogisk støtte til dagligdags funktioner, pædagogisk støtte til personlig udvikling og større selvstændighed, hjælp til kompensation for funktionstab, omsorg, somatisk pleje, ledsagelse til aktiviteter udenfor Bramsnæsvig.

Arbejdsmetoder:

Beskrivelse af institutionens foretrukne pædagogiske metoder og begrundelser herfor.

Vi har fokus på den Neuropædagogiske tilgang samt relationsarbejde og totalkommunikation.  

Tværprofessionelt samarbejde:

Faggrupper som institutionen samarbejder med.

Praktiserende læge

Distriktspsykiatrien

Hjemmeplejen

Sagsbehandlere

Eksterne dagtilbud, samt daghøjskole

Fysioterapeut

Fodterapeut

 

Personalegruppens sammensætning:

1 Forstander

2 Teamleder

 

- Pædagoger

- Omsorgsmedhjælpere

- Pædagogisk assistent

- Social- og sundhedshjælpere

- Pædagogstuderende

- Køkkenleder

- Husassistent

- Rengøringsassistenter

- Teknisk servicemedarbejder

- Administrativ medarbejder

 

 

 

 

Praktikvejleders kvalifikationer:

Hvis der er flere vejledere sættes antal ud for de forskellige kvalifikationer. Hvis der er en vejleder, sættes kryds ud for de forskellige kvalifikationer.

Praktikvejleder kursus (2 dages kursus)

3

Praktikvejlederuddannelse (6-8 ugers uddannelsesforløb på diplomniveau)

2

Andet/andre uddannelser

 

Forbesøgets tilrettelæggelse:

Hvorledes inddrager praktikstedet flg. i forbesøget?

·         Den studerendes forberedelse til forbesøget

·         Dialog om praktikbeskrivelsen og uddannelsesplan

·         Dialog om gensidige forventninger inden praktikkens start

·         Introduktion til praktikstedet

·         Straffe- og børneattest, tavshedspligt, ansættelsesbrev til lønnede praktikker m.v.

·         Praktikstedets forventninger til den studerende

·         Drøftelsen af videns-, færdigheds og kompetencemål samt uddannelsesplan og formulering af læringsmål

·         Den studerendes mødeplan

·         Den studerende har forholdt sig til praktikstedsbeskrivelsen og hjemmesiden.

·         En dialog omkring praktikstedsbeskrivelse og uddannelsesplan.

·         Bramsnæsvig forventer, at den studerende har en grundviden om udviklingsniveauet fra 0 – 6 år.

·         Den studerende introduceres til Bramsnæsvigs kerneopgave. Og får introduktion, rundvisning og generelle oplysninger om det at være ansat på Bramsnæsvig. Der gives en kort beskrivelse af dagligdagen for den enhed hvor den studerende skal tilknyttes.

·         Der udfyldes relevante papirer, såsom rekvisition af straffeattest og ansættelsespapir.

·         Den studerende bekendtgøres med hvilken enhed han/hun tilknyttes.

·         Botilbuddet forventer, at den studerende udvikler sig gennem de opstillede mål. At den studerende indgår i det daglige arbejde omkring beboerne. Det forventes, at den studerende er ansvarlig for egen udvikling og gør en aktiv indsats for at skabe rum til de pædagogiske tiltag og processer. Botilbuddet støtter op om den studerendes udvikling og studie.

·         Drøftelsen af viden,- færdigheds og kompetencemål samt uddannelsesplan og formulering af læringsmål foretages på førstkommende konferencetime.

·         Den studerende kan forvente, at modtage vagtplanen senest fjorten dage før opstart.

Planlægning af de første dage på praktikstedet:

·         Introduktion til institutionen, hverdagens organisering og stedets kultur.

Den studerende vil de første otte til fjorten dage være i introforløb sammen med forskellige kolleger.

Organisering af kontakt til professionshøjskolen i forbindelse med:

·         praktikudtalelse

·         Afsluttende prøve

Uddyb, hvordan praktikstedet forholder sig, hvis der er bekymring/problemer i praktikforløbet.

Organisering af kontakt til professionshøjskolen foregår efter de angivne forskrifter .

Botilbuddet henvender sig hurtigst muligt til professionshøjskolen i forbindelse med bekymringer/problemer i praktikforløbet.

Dato for sidste revidering:

 

 

 

B. Uddannelsesplan anden og tredje praktikperiode

C) Social- og specialpædagogik

Pædagoger med denne specialisering har særlige kompetencer til at indgå i social- og specialpædagogisk arbejde med mennesker i forhold til tre overordnede målgrupper:

  1. Børn og unge med særlige behov.
  2. Mennesker med sociale vanskeligheder.
  3. Mennesker med psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser

 

Social- og specialpædagogik 2. Praktikperiode

Kompetenceområde: Relation og kommunikation

Området retter sig mod pædagogens relationer, professionelle kommunikation og pædagogiske aktiviteter og midler i pædagogisk praksis.

Kompetencemål: Den studerende kan kommunikere professionelt i relation til målgruppen og kolleger og kan på den baggrund gennemføre pædagogiske aktiviteter på et etisk forsvarligt grundlag.

Vidensmål:

Den studerende har viden om….

Færdighedsmål:

Den studerende kan…..

Hvordan afspejler videns- og færdighedsmålene sig i praksis?

Hvilke læringsmuligheder tilbyder vi?

Hvordan understøtter vi den studerendes læring?

kommunikationsformer og relationsdannelse, herunder om den professionelle samtale,

kommunikere professionelt, etablere og indgå̊ i professionelle relationer til mennesker i udsatte positioner,

Vi arbejder med totalkommunikation, som er en bevidst anvendelse af de mange måder at kommunikere på. Det er ikke kun en metode men mere en holdning til kommunikation. Det væsentlige i totalkommunikation er, at anvende alle forhåndenværende midler til at forstå andre og gøre sig forståelig. Når det drejer sig om valg af kommunikationsform, vurderer vi i hvert enkelt tilfælde hvilken form der er bedst egnet.

professionsetik og pædagogiske værdier,

analysere og vurdere etik, magt og ligeværd i sin egen og andres tilgang til det enkelte menneske og til fællesskaber,

Kerneydelsen på Bramsnæsvig er at understøtte beboeren, så beboeren mestrer at agere i eget liv – ved hjælp til selvhjælp.

Vi har stor fokus på etikken i arbejdet med beboerne, samt fokus på arbejdet med kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Vi tilbyder/forventer, at den studerende bliver bevidst om egen etiske ageren både verbalt, skriftligt og i samværet med det enkelte menneske og i fællesskabet. Vi har fokus på evnen til at reflektere over egen og andres handlinger. Vi understøtter den studerende til, at blive bevidst om egen handling i samarbejdet med beboerne.

Vi har opmærksomhed på magtens tilstedeværelse i omsorgsarbejdet. Vi understøtter den studerende i, at reflektere i relationsarbejdet omkring hvordan magt udspiller sig.

Vi møder beboeren som ligeværdige personer og er samtidig bevidste om samarbejdsrelationen og dobbeltheden i forhold til ligeværd.

konflikt- og voldsforebyggelse, konfliktnedtrapning og udadreagerende adfærd,

vurdere konflikter, forebygge og håndtere konflikter samt evaluere indgreb i konflikt- og voldsepisoder,

Der kan forekomme vold eller trusler om vold.

Vi har fokus på konflikt- og voldsforebyggelse.

Der tilbydes hjælp i form af kollegial sparring, samtale med ledelse og mulighed for samtale med ekstern psykolog.

Vi forsøger, at klæde de studerende på til at håndtere de konflikter der opstår.

Vi forventer, at den studerende reflekterer over egen og andres ageren i handlingen. Det forventes, at den studerende deltager aktivt både i forebyggelse og evalueringsforløb.

bevægelsesmæssige, musiske, æstetiske og kreative processers betydning i den socialpædagogiske praksis og

tilrettelægge, gennemføre og evaluere pædagogiske aktiviteter inden for udvalgte områder, herunder inddrage børn, unge og voksnes kreativitet og perspektiv og

Den studerende har rig mulighed for at tilrettelægge, gennemføre og evaluere diverse pædagogiske forløb af både kreativ og fysisk karakter.

 

hjælpemidler og professionsteknologier i et lærings- og udviklingsperspektiv.

vurdere og anvende hjælpemidler og professionsteknologier i samarbejde med mennesker med særlige behov med henblik på at understøtte udvikling og læring.

De studerende introduceres i anvendelsen af de hjælpemidler og professionsteknologier der benyttes i dagligdagen.

førstehjælp.

udføre grundlæggende førstehjælp.

På Bramsnæsvig ydes ikke undervisning i førstehjælp. De studerende orienteres i brug af brandalarmeringsanlægget. Der forefindes hjertestarter på Botilbuddet

Alle medarbejdere er ansvarlige for at oprette sig på den interne ambulanceplan, heri oplyses kontaktoplysning på de/den person der skal kontaktes i forbindelse med akut opstået situationer der kræver hjælp. Der tilbydes hjælp i form af kollegial sparring, samtale med ledelse og mulighed for samtale med ekstern psykolog.

 

Anbefalet relevant litteratur:  Det er ønskeligt, at den studerende har kendskab til udviklingen 0 – 6 år indenfor normalområdet. Relevant litteratur aftales undervejs i praktikperioden med den studerende. Der forefindes bibliotek på Botilbuddet.

 

 

Særlige information om 2. praktikperiode

Arbejdsplan for studerende:

Hvilke tidsrum skal den studerende forvente at arbejde indenfor. Kan den studerende forvente at arbejde alene?

Arbejdstiden ligger i tidsrummet mellem kl. 7 – 23 og med vagt hver anden weekend. Der kan forekomme vagter på helligdage.

Den studerende kan forvente, at skulle være omsorgsydende i én til én kontakt.

Vagtplanen tilrettelægges således at den studerende ikke vil være alene på arbejde.

 

 

Den studerendes placering på praktikstedet.

Tilknytning til gruppe/stue/afdeling.

 

Den studerende tilknyttes én enhed på praktikstedet.

 

Organisering af praktikvejledning.

Hvordan er praktikvejledningen organiseret og tilrettelagt?

Hvordan inddrages den studerendes portfolio?

1.      Der planlægges afholdt to konferencetimer hver anden uge. Der tages udgangspunkt i det aktuelle i den studerendes læringsmål.

2.      Bramsnæsvig inddrages i den studerendes portfolio i det omfang den studerende ønsker, da det er den studerendes eget ansvar. 

 

 

 

 

 

 

Studerendes læringsmål for 2. praktikperiode

 

Studerendes navn:

 

 

Praktikvejleders navn:

 

Studerendes studienr:

 

 

Praktikvejleders mail:

 

Studerendes klasse:

 

 

Praktiksted:

 

Uddannelsessted:

 

 

Tlf. til praktikvejleder:

 

 

Læringsmål 1

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 2

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 3

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 4

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 5

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 6

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

 

Praktikvejleders generelle kommentarer

Her mulighed for udtalelse om generelle forhold ved den studerendes deltagelse i praktikforløbet.

 

 

Dato for udtalelse

 

 

 

 

 

 

 

Social- og specialpædagogik 3. Praktikperiode

Kompetenceområde: Samarbejde og udvikling

Området retter sig mod samarbejdsrelationer i og udvikling af social- og specialpædagogisk praksis i samspil med målgrupperne.

Kompetencemål: Den studerende kan gennem udvikling af pædagogisk praksis understøtte de tre målgruppers lærings-, udviklings- og omsorgsbehov og perspektiver i samarbejde med relevante aktører.

Vidensmål:

Den studerende har viden om….

Færdighedsmål:

Den studerende kan…..

Hvordan afspejler videns- og færdighedsmålene sig i praksis?

Hvilke læringsmuligheder tilbyder vi?

Hvordan understøtter vi den studerendes læring?

institutionelle, organisatorske og ledelsesmæssige rammer for social- og specialpædagogiske indsatser,

agere professionelt inden for de givne institutionelle, organisatoriske og ledelsesmæssige rammer,

 

forskellige social- og specialpædagogiske tilgange og metoder,

foretage en faglig vurdering af de metoder, som anvendes på̊ praktikstedet,

 

tilgrænsende fagligheder og rammerne for tværprofessionelt samarbejde,

indgå̊ i tværprofessionelt samarbejde om løsningen af konkrete opgaver og/eller problemstillinger,

 

opgave- og ansvarsfordeling mellem målgrupperne, professionelle, frivillige og pårørende,

redegøre for egen faglighed, opgaver og ansvar i et mangefacetteret samarbejde,

 

forandringsprocesser og innovation,

deltage i udviklingen af den pædagogiske praksis gennem innovative og eksperimenterende tiltag,

 

didaktiske og pædagogiske metoder til udvikling af pædagogisk praksis, herunder dokumentation og evaluering, og

sætte mål, anvende dokumentations- og evalueringsmetoder og udvikle viden gennem deltagelse, systematisk erfaringsopsamling og refleksion over pædagogisk praksis og

 

Anbefalet relevant litteratur:

 

 

Særlige information om 3. praktikperiode

Arbejdsplan for studerende:

Hvilke tidsrum skal den studerende forvente at arbejde indenfor. Kan den studerende forvente at arbejde alene?

 

 

 

Den studerendes placering på praktikstedet.

Tilknytning til gruppe/stue/afdeling.

 

 

 

Organisering af praktikvejledning.

Hvordan er praktikvejledningen organiseret og tilrettelagt?

Hvordan inddrages den studerendes portfolio?

 

  

Studerendes læringsmål for 3. praktikperiode

 

Studerendes navn:

 

 

Praktikvejleders navn:

 

Studerendes studienr:

 

 

Praktikvejleders mail:

 

Studerendes klasse:

 

 

Praktiksted:

 

Uddannelsessted:

 

 

Tlf. til praktikvejleder:

 

 

Læringsmål 1

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 2

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 3

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 4

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 5

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Læringsmål 6

Hvad:

 

 

Hvorfor:                                               

 

 

 

Hvordan (metoder):

 

 

 

Praktikvejleders praktikudtalelse

Udtalelse om: 1) Hvorledes den studerende har arbejdet med læringsmålet og 2) hvorledes den studerende kan opfylde kompetencemålet i den resterende praktikperiode.

 

 

 

Praktikvejleders generelle kommentarer

Her mulighed for udtalelse om generelle forhold ved den studerendes deltagelse i praktikforløbet.

 

 

Dato for udtalelse

 

 

 

Bramsnæsvig er beliggende i Kirke Hyllinge, midt mellem Roskilde, Holbæk og Frederikssund, hvor der er mulighed for dagligvarer indkøb, samt lægehus, tandlæge, fysioterapi, frisør, fodterapi, kirke mv.

Byggeriet er fra 2005 og består af 27 lejligheder på 42 m2. Botilbuddet har 3 bo-enheder, hvor hver  bo-enhed består af 9 lejligheder og et fællesrum med køkken stue og spisefaciliteter. Derudover er der adgang til fælles bryggers med vaskefaciliteter. Bygninger og boliger på Bramsnæsvig er alle egnede for mennesker med fysiske handicap.

De enkelte lejligheder består af et stort rum, der via et integreret flytbart skab, kan inddele rummet i soveværelse og stue. Derudover indeholder lejlighederne et stort handicapvenligt badeværelse og et entreområde med et lille te-køkken med køleskab. Til hver enkelt lejlighed er der et mindre stykke terrasse, med egen havedør.

For at sikre en fleksibel bevægelighed i det daglige, har Botilbuddet 4 handicapbusser, som kan benyttes efter behov og ønsker.

Der er aktuelt én ledig bolig, og interesserede er meget velkommen til at kontakte forstander Michael Jørgensen, Tlf.: 21787672, mijo@lejre.dk .

Botilbuddet er et takstfinansieret tilbud reguleret ud fra principperne i den regionale aftale for Region Sjælland.

Døgnpris for 2024 er 2645 kroner. Hertil kommer beboerens egenbetaling for boligen, samt sine leveomkostninger. Den enkelte kan indgå aftale med Botilbuddet om betaling for servicepakke vedrørende kost, vask, vinduespolering med videre.

Husleje / mdr.: kr. 7.568 kroner
Her fratrækkes evt. boligstøtte.

Aconto:
Varme ca. 400 kroner
El ca. 500 kroner
Vand ca. 300 kroner

Aconto opkrævningen er afhængig af tidligere forbrug og beløbene er derfor kun retningsgivende.

Der sker faktuel afregning for mer- eller mindreforbrug én gang årligt og priserne er gældende for 2024.

Bliv frivillig i De Sociale tilbud til borgere med udviklingshæmning.

Som frivillig kan du være med til at gøre en værdifuld indsats for beboerne på botilbuddet Bramsnæsvig. 

Opgaverne som frivillig kan f.eks. være:

Hygge, gå-og køreture (evt. sammen med din hund), oplæsning, indkøbsture
Hjælp i køkkenet med praktiske gøremål
Hjælp til at arrangere og afholde arrangementer i husene (f.eks. danseaftener, loppemarkeder, banko)
Hjælp til udsmykning af husene i forbindelse med højtider/årstider
Musikfrivillige, som kommer og glæder borgerne med at spille og synge sammen med dem
Cykelture
Stolegymnastik/gymnastik

Du kan læse mere om det at være frivillig i vores Frivilligpolitik.

Hvis du er interesseret i at blive frivillig, vil vi glæde os til at høre fra dig. 

 

Boligerne på Bramsnæsvig er en selvejende almen boligforening med egen bestyrelse, hvor OK Bolig A/S er foreningens ejendoms-administrator.

Bestyrelsen er repræsenteret ved 3 medlemmer samt en suppleant, som er pårørende til beboerne, samt en repræsentant fra kommunalbestyrelsen i Lejre kommune.

De aktuelle medlemmer i bestyrelsen
Formand: Lise Maj Geertsen
Bestyrelsesmedlem: Lisbeth Clausen
Bestyrelsesmedlem: Marianne Andersen
Politisk repræsentant i bestyrelsen for Lejre Kommune: Birgitte Schytte, medlem af KB

 

Bramsnæsvig er et af Lejre kommunes botilbud for voksne med udviklingshandicap.

Der gives ydelser efter servicelovens §§85 + 83.

Beboerne bor under Almenboliglovens § 105

 

Kontakt

Tjørnevangen 11
4070 Kr. Hyllinge

Kontor
Louise Kongeskov Lundberg
Telefon: 24973350
Email:loklu@lejre.dk


Hus A telefon
24782582 - 30617810

Hus B telefon
24781691 - 30617812

Hus C telefon
24973146 - 21327014

Toppen:
Telefon: 24499157

Køkken:
Telefon: 24973460

Ledelse
Virksomhedsleder:
Michael Jørgensen
Telefon: 21787672
E-mail: mijo@lejre.dk

Teamleder:
Kirsten Hagelund Jensen
Telefon: 30613296
E-mail: khje@lejre.dk

Teamleder:
Stine Lund Boesen
Telefon: 29395306
E-mail: stlbo@lejre.dk