Lejre Kommune styrker samarbejdet med erhvervslivet

Nyt tilbud skal sikre en bedre og mere sammenhængende dialog i sager om teknik og miljø

Skrevet den. 17. januar 2020

Det skal være lettere for virksomheder at finde rundt i den kommunale organisation. Fremover kan de få en fast kontaktperson, når de skal have behandlet en eller flere sager om teknik og miljø i Lejre Kommune. Og hver ny sag begynder med et personligt møde, så ønsker og forventninger er afstemt fra første dag.

Det nye tilbud har fået navnet ”Din indgang for erhvervslivet” og ligger på Lejre Kommunes hjemmeside her.

”Når en virksomhed skal etablere sig, bygge ud eller i gang med andre store projekter, kræver det ofte en eller flere tilladelser fra vores Center for Teknik & Miljø. Tit vil forskellige sagsbehandlere være involveret, og det kan gøre det lidt uoverskueligt for virksomhederne. Med det nye tilbud bliver det hele lidt enklere, og det, tror jeg, mange vil sætte pris på”, siger Inger Marie Vynne, kommunaldirektør i Lejre Kommune.

Forventningerne afstemmes på et møde

Når en ny eller eksisterende virksomhed har brug for at komme i kontakt med kommunen, kan de fremover sende en mail eller ringe. Inden for fem arbejdsdage vil de blive kontaktet og inviteret til et personligt møde. Her vil virksomheden få en fast kontaktperson, som bliver det koordinerende bindeled til de forskellige dele af organisationen.

”Der er i forvejen mange gode forbindelser mellem virksomheder og vores medarbejdere på kryds og tværs i organisationen. Derfor kan virksomhederne fortsat ringe til de enkelte sagsbehandlere, hvis de ønsker det. Men jeg tror, mange vil være glade for, at der er én, der binder trådene sammen for dem”, siger Inger Marie Vynne.

Hun opfordrer samtidig virksomhederne til at tage kontakt så tidligt som muligt i forløbet.

”Virksomhederne må meget gerne ringe, også selv om de ikke selv er færdige med at tænke og planlægge. Tit ser vi, at en sparring tidligt i forløbet kan være med til at gøre hele processen enklere. Og det gør det også lettere for os at sætte det helt rigtige hold”, tilføjer kommunaldirektøren.

Ved afslutningen af hvert forløb vil virksomheden modtage et brev eller en mail. Her vil den blive opfordret til at svare på nogle få spørgsmål om, hvordan forløbet har været.

Bemærk: Denne henvendelse understøtter ikke sikker post. Hvis din henvendelse indeholder følsomme personoplysninger, såsom cpr-numre, bedes du sende din meddelelse via sikker post på borger.dk