Vi besvarer breve, digital post og e-mails så hurtigt som muligt og senest indenfor 10 arbejdsdage.
Når du sender din henvendelse elektronisk til post@lejre.dk, vil du modtage en kvittering for, at vi har modtaget din henvendelse.
Hvornår er dit fysiske brev modtaget?
Svarfristen på de 10 dage gælder først fra den dag, hvor vi modtager dit brev. Når du sender din henvendelse pr. post, skal du derfor være opmærksom på, at der kan gå lidt tid, før vi modtager din henvendelse.
Når vi har modtaget din henvendelse, behandler vi den inden for ti dage og sender dig derefter et svar. Her skal du også være opmærksom på, at svaret fra os kan være nogle dage undervejs med posten.
Nedenfor kan du se, hvor længe et brev er undervejs. I Lejre Kommune sender vi som oftest vores svar med almindelig post:
Hvis henvendelsen er sendt med almindelig post (det kalder Post Nord ”Brevet”), går Lejre Kommune ud fra disse hovedregler:
- Post sendt mandage, tirsdage eller fredage er fremme 5 dage senere.
- Post sendt om onsdagen er fremme 7 dage senere.
- Post sendt om torsdagen er fremme 6 dage senere.
Hvis henvendelsen bliver sendt med Quickbrev, er brevet 2 dage om at nå frem.
Hvornår er din Digital Post modtaget?
Svarfristen på de 10 dage gælder først fra den dag, hvor vi modtager din henvendelse. For Digital Post vil det være samme dag det er sendt.
Når vi har modtaget din henvendelse, behandler vi den inden for ti dage og sender dig derefter et svar. Vi forudsætter at vores besvarelse er fremme hos dig samme dag, som den er sendt via Digital Post.