Er jeres kunde digital borger, skal Lejre Kommune bede om, at informationer i forbindelse med opstart af salgsaftale, omkring gæld, indfrysningslån samt ejendomsbidragsbillet, indhentes hos sælger. Tillige kan sælger ved salg, dokumentere at betaling er foretaget via nævnte løsninger.
Læs også nedenstående som PDF ved at klikke her.
Ejendomsbidrag - gæld til kommunen m.m.:
Sælger kan ret hurtigt finde informationerne på Mit Betalingsoverblik vedr. ejendomsbidrag:
Ejendomsbidragsbillet udsendes i december - året før gældende år. Den sendes til digital postkasse og vil kunne fremfindes af sælger forholdsvist let. Er der tale om dødsboer eller er kunden ikke digital, kan vi selvfølgelig hjælpe.
Læs mere her
Indefrysning:
Oplysninger om indfrysningslån kan sælger/-e indhente på borger.dk, ligesom der udsendes opgørelse hvert år i januar.
Læs mere her
Huslejenævnesager:
Kontakt Roskilde Kommune - naevn@roskilde.dk, da de varetager denne opgave for Lejre Kommune. Navn og fødselsdato på sælger, samt hvilken bolig henvendelsen drejer sig om, bedes oplyst ved henvendelsen med vedhæftet formidlingsaftale.
Efterreguleringskørsel:
Oplysninger om en ejendom har fået en offentlig vurdering 2020 og om der i den forbindelse er sket regulering af skatterne for 2021-2023 kan ses på Vurderingsportalen:
Søg i offentliggjorte ejendomsvurderinger (vurderingsportalen.dk)
Hvis man ejer en ejendom, kan man logge ind på Vurderingsportalen og se flere oplysninger om vurderingen af ejendommen.